טיפול במיגרנות

כמעט כל אדם סבל בנקודת זמן מסויימת מכאבי ראש, ומדובר בבעיה נפוצה מאוד, אשר יכולה להתרחש כתוצאה ממתח, התכווצות של שרירים, בעיות בכלי הדם, גמילה מתרופות מסויימות, פציעה או טראומה, מחלה ועוד.

אצל מרבית האנשים מדובר בכאבים קלים עד בינוניים אשר חולפים לאחר זמן מה, אך ישנם אנשים אשר סובלים מכאבי ראש ומיגרנות באופן קבוע, מה שיכול להשפיע בצורה ישירה וברורה מאוד על איכות החיים שלהם, למנוע מהם לתפקד בצורה תקינה, לעבוד ולבצע מגוון רחב של פעולות יום יומיות.

לא מעט אנשים אשר סובלים ממיגרנות פונים מיד אל הטיפול התרופתי המוכר, אך זה לא תמיד נכון. ישנן תרופות אשר נלקחות לשימוש בכאבי ראש, כמו חוסמי בטא, אשר יוצרים הרחבה של כלי הדם ויכולים לגרום לתוצאה ההפוכה ובכלל להחמיר את כאבי הראש.

לכן, אם אתם סובלים ממיגרנות באופן קבוע, חשוב שתדעו כיצד להתמודד עם המצב בצורה טובה יותר ולמצוא את הפתרונות הנכונים ביותר עבורכם.

מהן מיגרנות?

מיגרנות הן כאבי ראש תקופתיים קשים אשר פוקדים לא מעט אנשים, אך מדובר בכאבי ראש שונים מאלו שמרגישים אנשים אשר נמצאים בתקופות של מתח וחרדה, או בשל טראומה ספציפית.

מיגרנות לרוב מופיעות אצל נשים, במספרים הרבה יותר גבוהים מאשר אצל גברים, ולרוב הן מאופיינות בכאבים עזים בצד אחד של הראש או שני הצדדים, והם גורמים לאובדן תיאבון, לבחילות והקאות, לבעיות ראיה זמניות, שינויים והפרעות בשיווי המשקל והפרעה משמעותית לתפקוד היום יומי של האדם.

אצל גברים יכולים להופיע כאבי ראש חזקים מאוד באזור העין או הרקה אשר יכולים להימשך גם כמה שעות, ומופיעים בהתקפים של כמה פעמים בשנה, ובכל פעם משביתים לחלוטין את האדם ואת יכולת התפקוד שלו.

איך הרפואה המודרנית מתייחסת למיגרנות?

הטיפול הקונבנציונאלי המוכר למיגרנות הוא שימוש במשככי כאבים ולעיתים שילוב של תרופות נוספות. במקרים חוזרים ונשנים יכול להיות שהרופאים ימליצו על בדיקות שישללו מקור ספציפי לבעיות הראש הללו, אך אם לא יימצא מקור כזה, ההמלצה תהיה בעיקר מנוחה ותרופות לשיכוך של כאב הראש.

חשוב להבין, לרוב מיגרנות מתפרצות בשל טריגרים שונים, כמו לחץ, דאגה, דיכאון וכו', ואצל אנשים אשר יש להם נטיה לבקרת סרוטונין לא סדירה ותקינה, כאשר טריגר מסויים גורם לגל של פעילות חשמלית להתפשט במוח ולאחר מכן רמת הסרוטונין עולה בסוג של פעולת גל. התוצאה היא גירוי של כלי הדם אשר מוביל לכאבי ראש קשים.

רבים אשר סובלים מכאבי הראש הללו, יקחו עם השנים יותר מידי תרופות לשיכוך של הכאבים, מה שיכול לגרום לכך שכאבי הראש יחזרו, ובעצמה גבוהה יותר ולכן גם אם עושים שימוש בתרופות, חשוב להקפיד על המינון ותמיד להתייעץ עם הרופא.

איך הרפואה הסינית הטבעית מתייחסת למיגרנות?

על פי הרפואה הסינית טיפול באמצעות דיקור סיני יכול להיות יעיל מאוד לטיפול במיגרנות ובמחלות אשר יכולות להוביל לכאבי ראש קשים, וניסויים קליניים שבוצעו הוכיחו כי דיקור סיני יכול להיות יעיל מאוד לסובלים מכך.

אחד היתרונות של ההרפואה הסינית הוא שהיא שואפת לא רק להקל על הכאב אלא גם להתמודד עם המקור של הבעיה אשר מובילה לאותן מיגרנות ולכן הטיפול יהיה מותאם באופן אישי למטופל ועל פי הגורם הספציפי לבעיה, בין אם זוהי הפרעה בסינוסים, לחץ דם גבוה, מחסור בדם, סטגנציה בדם ועוד.

בנוסף, כפי שהזכרנו קודם, טריגרים נפוצים אשר יכולים לגרום להופעה של מיגרנות כוללים מתח, חרדה, נדודי שינה, לחצים וכדומה, והרפואה הסינית מסייעת להרגיע ולאזן את המצבים הללו כך שהאדם פחות יהיה חשוף לטריגרים אשר עלולים לגרום להתפרצות של המיגרנה.

התייחסות לשורש הבעיה

הרפואה הסינית מבחינה בין שני גורמים בסיסיים למיגרנות: חיצונית ופנימית. ליתר דיוק, הטיפול לא יתמקד אך ורק בטיפול במיגרנה של המטופל, אלא באיתור חוסר האיזון שהוא הגורם למיגרנה או שורש הבעיה הגורמת לכך.

בצורה הזו הטיפול מתייחס למקור של הבעיה, ולא לסימפטום שלה שהוא המיגרנה. הטיפול מוביל את המטופל לאיזון גופני ונפשי טוב יותר, משפר את הבריאות הכללית של הגוף והנפש שלו וכך הוא יכול לסייע למטופל להרגיש טוב יותר באופן כללי ולחזק בצורה משמעותית את הגוף שלו, ולמנוע התפרצות חוזרת של מיגרנות נוספות.